Norbiak
Lamus
Dołączył: 13 Sie 2005
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: NowHere
|
Wysłany: Nie 20:34, 14 Sie 2005 Temat postu: Poradnik na temat puszczania muzyki w CS'ie 1.6 |
|
|
Na pewno wiekszosc z Was oprocz cs'a 1.5 gra takze w 1.6. Dzisiaj napisalem poradnik dotyczacy puszczania muzyki na serverze i zamiescilem go na boardzie. Cieszy sie dosc duza popularnoscia, dlategotez mysle, ze moge zamiescic go takze tutaj.
Poradnik ten napisany został z mysla o osobach, ktory nie wiedza, a chcialyby sie dowiedziec, jak puszczac muzyke podczas gry w CS'a przez Steam'a. Wszystko opisuje w kilku krokach, a po przeczytaniu tekstu mysle, ze bedziecie mogli zaprezentowac swoje ulubione utwory znajomym.
UWAGA! - Na wielu serverach puszczanie muzyki jest zabronione (zasady servera), dlategotez nie radze puszczac, bo admini chetnie rozdaja za to bany (z wlasnego doswiadczenia znam).
Krok 1. Jesli nie mamy u siebie na komputerze plikow wave (8000Hz, 16bit, mono) to musimy przerobic pliki z muzyka na taki wlasnie format. Do tego wszystkiego najlepiej moim zdaniem nadaje sie program Cool Edit Pro / 2000. Linki, z ktorych mozecie sciagnac wersje demo (free to try) znajdziecie ponizej:
- [link widoczny dla zalogowanych]
- [link widoczny dla zalogowanych]
- [link widoczny dla zalogowanych]
Krok 2. Po sciagnieciu programu instalujemy go. Po wejsciu i zaladowaniu sie programu otwieramy wybrany przez nas plik .mp3 (kombinacja klawiszy ctrl+o).
Krok 3. Kiedy plik .mp3 jest juz zaladowany w programie klikamy F11 i ustawiamy parametry:
- Sample Rate - 8000Hz
- Channels - Mono
- Resolution - 16bit
Potwierdzamy przyciskiem Ok
Krok 4. Chwile oczywiscie trzeba poczekac, kiedy program bedzie konwertowal nasz plik mp3 na odpowiednie parametry. To nie jest jednak koniec, gdyz to jest nadal plik .mp3 (tyle, ze ze zmienionymi parametrami). W chwili kiedy piosenka skonczy sie konwertowac, klikamy alt+f i wybieramy Save As. Przy Save As musimy pamietac, aby nasz plik mial odpowiedni format, dlatego przy tabeli zapisz jako (na dole) wybieramy typ rozszerzenia pliku Windows PCM (*.wav).
Krok 5. Nasza praca z programem Cool Edit zakonczyla sie juz, teraz mozemy przejsc do zmian w naszym configu (wymagane, aby dzwiek bylo slychac). Oto co musicie wpisac w cfg:
Kod:
alias +voicespam "voice_loopback 1; voice_inputfromfile 1; +voicerecord" alias -voicespam "-voicerecord; voice_inputfromfile 0; voice_loopback 0"
bind "?" "+voicespam"
( gdzie ? jest klawiszem, którym bedziesz uruchamial swój .wav )
Krok 6. Umiesc swoj plik .wav w katalogu SteamApps\twoj@mail\counter-strike\cstrike. Jego nazwa musi byc zmieniona na - voice_input.wav
Po tych wszystkich zabiegach mozemy wejsc do gry i przetestowac czy muzyka dziala.. Jesli nie, znaczy to, ze cos 'sknociliscie' . Na wielu serverach ustawienia audio nie sa najlepsze (tak maja np. pifpafy i gamesnety), dlatego dzwiek nie bedzie tam tak czysty jak na innych.
Po za tym wiele osob mowi, ze mimo iz zrobili wszystko zgodnie z instrukcja, dzwiek im nie dziala. Dlaczego? Najczesciej dlatego:
- zle nazwany plik
- zle skonwertowany plik
- zle rozszerzenie pliku
- brak komendy w cfg
Post został pochwalony 0 razy
|
|